Wizerunek można kształtować w formach pozawizualnych i wizualnych

Formy pozawizualne oddziałują na wszystkie (poza wzrokiem) zmysły odbiorcy. Postrzeganie organizacji kształtowane jest przez pryzmat jej zachowania i obecności na rynku. Zatem sposoby zachowania oraz jej zasady kształtują tożsamość i wizerunek. Jednak to zmysł wzroku jest elementem, który wspomaga te działania, kształtuje tożsamość wizualną.

Kreatywna symbolika​

Symbolika kształtów i kolorów jest podstawą komunikacji marketingowej. Symbole reprezentujące marki znacznie łatwiej zapadają w pamięci, niż innego rodzaju informacje powiązane z marką. Znak marki kryje symbole:

  • słońce
  • róża wiatrów
  • żagiel / jacht
  • uśmiech / twarz

Pozytywne skojarzenia​

System identyfikacji może być budowany etapami – powinien wtedy opierać się na solidnych założeniach. Spójna identyfikacja umożliwi budowanie rozpoznawalności marki.

  • każda linia produktów może mieć swój charakter i własną kampanię wizerunkową zilustrowaną dopasowaną do charakteru linii grafiką
  • podstawowym duet kolorystyczny może być  modyfikowany na potrzeby indywidualnych serii / linii 

Kreatywne fundamenty

Profesjonalnie zaprojektowany znak marki nigdy nie jest wynikiem przypadku.
To precyzyjnie określone parametry: proporcje, konstrukcja i kolorystyka.